Pierwsze, co przychodzi na myśl po usłyszeniu hasła “Amazon” to sprzedaż internetowa. Jednak jego możliwości są znacznie większe. Platforma plasuje się na trzecim miejscu w rankingu największych ekosystemów reklamowych na całym świecie. Wdrażane kampanie amazon ads są przeznaczone zarówno dla małych, jaki i globalnych marek. Niezależnie od budżetu, jeżeli prowadzisz firmę powinieneś postawić na realizowanie strategii promocyjnej na Amazonie.
W przygotowanym wpisie zamieściliśmy korzyści których dostarczają kampanie amazon ads dla Twojej marki. Zagłęb się w świat reklamy na Amazonie i włóż wysiłki w tworzenie kreatywnych rozwiązań promocyjnych Twojego przedsiębiorstwa.
Spis treści
Kampanie Amazon Ads: Podstawy, o których warto pamiętać
Konkurencyjność na platformie Amazon generuje potrzebę wyróżnienia się wśród pozostałych sprzedawców. Służy temu narzędzie Amazon Ads, który jest przeznaczonym dla tego serwisu, systemem tworzenia kampanii reklamowych. Ciekawostka: W skali globalnej popularnością dorównuje on Google Ads.
Kampanie amazon ads to znana forma reklamy w dziedzinie e-commerce, mimo wszystko nie wszyscy zarządzający firmą mogą czerpać korzyści z jej zasobów. Promocja w serwisie rozpoczyna się od rejestracji i nabycia płatnego, profesjonalnego konta. Przed skorzystaniem z potencjału, jaki niosą ze sobą kampanie amazon ads, konieczna jest sprzedaż bez wsparcia reklamy kilku produktów oraz otrzymanie rekomendacji ze strony kupujących. To z kolei, umożliwia wgranie tzw. przycisku “Kup teraz” (Buy Box) oraz rozpoczęcie działań z zakresu kampanii reklamowych.
Zalety realizowanych kampanii na Amazon.com
Przeznaczenie budżetu na działania z obszaru prowadzonych kampanii Amazon Ads mogą budzić obawy i generować pytania, czy warto zainwestować w ten segment promocji. Aby rozwiać te wątpliwości, zebraliśmy kilka argumentów, przemawiających za wyborem wskazanej formy reklamy. Za pośrednictwem kampanii reklamowej w serwisie Amazon.com, masz szansę:
- dotrzeć do swojego targetu obecnego na całym świecie,
- wpłynąć pozytywnie na wizerunek prowadzonej firmy,
- zbudować renomowanę markę,
- wyróżnić się wśród branżowych rywali,
- rozszerzyć rynek zbyt o te zagraniczne, bez wkładu wysiłku w tworzenie dedykowanych e-sklepów na każdy rynek,
- wygenerować zyski dla firmy,
- zoptymalizować koszty,
- wzbogacić tradycyjną formę kampanii o przekaz reklamowy online,
- zgromadzić informacje o konsumentach
Prowadzone kampanie amazon ads nie należą do najtrudniejszy działań, chociaż profesjonalne podejście agencji marketingowych to gwarant dla sukcesu marki.
Wymagająca droga, ale przynosząca zyski
System reklam na platformie Amazon.com nie jest najprostszym, jeżeli chodzi o ich zarządzanie. Jeżeli jednak jesteś obeznany z funkcjonalnością reklam w Google czy na Facebooku, nie sprawi Ci ona najmniejszych kłopotów. Jesteś gotowy na kampanie amazon ads? Do dzieła!